A line of subheading text
NEW Montessori School
© NEW Montessori School 2014
“Education is a natural process carried out by the child
and is not acquired by listening to words but by
experiences in the environment.” Maria Montessori
Medzi dieťaťom a učiteľom je partnerský vzťah, založený na úcte,
rešpekte a dôvere. Učiteľ neriadi dieťa, skôr ako vedie, ho
sprevádza. Učiteľ pripravuje dieťa na samostatnú prácu, motivuje
ho, povzbudzuje ho, pomáha, keď ho o to dieťa požiada, alebo keď
vidí, že je to potrebné. Nezasahuje zbytočne do činnosti dieťaťa.
Nekritizuje, nehodnotí negatívne výsledky práce dieťaťa, rešpektuje
jeho individuálne tempo. Nerobí za deti to, čo dokážu urobiť samy.
Poskytnutím slobody pre zmysluplnú činnosť v pripravenom
prostredí a prejavením dôvery pomáha prebudiť u dieťaťa
zodpovednosť. Pracuje s jednotlivcami alebo skupinou, vysvetľuje
používanie pomôcok, uvádza žiakov do danej problematiky
pomocou zaujímavých rozprávaní, moderuje ich diskusie, koordinuje činnosť jednotlivých detí alebo skupín. Pozoruje
činnosť detí a robí si o tom poznámky, ktoré sú podkladom pre jeho pohovor s rodičmi a písomné slovné vyjadrenie o
fungovaní dieťaťa v škole za určité obdobie. Učiteľ pripravuje učebné prostredie tak, aby bolo dieťa čo najmenej závislé
od jeho pomoci. V každom trojročí (cca 25 detí) pracujú súčasne dvaja stáli učitelia, ktorí sprevádzajú žiakov všetkými
oblasťami poznávania, vzťah detí a učiteľov je vďaka tomu bližší.