A line of subheading text
NEW Montessori School
“Education is a natural process carried out by the child
and is not acquired by listening to words but by
experiences in the environment.” Maria Montessori
Pre viac informácií o porovnaní Klasickej vs. Montessori výučby kliknite TU.
•
Deti sa slobodne pohybujú po triede a volia si aktivitu, ktorou sa
chcú zaoberať
•
Dieťa napreduje svojím vlastným tempom na základe svojho
individuálneho plánu, ktorý je doplnený jeho vlastnou voľbou
aktivít
•
Dieťa sa venuje oblasti, pre ktorú má tzv. senzitívne obdobie
(ideálny čas) a najlepšie v tejto dobe napreduje
•
Dieťa sa neučí na základe memorovania, ale na základe práce s
prepracovanými praktickými pomôckami, vďaka ktorým je učivo
veľmi ľahko zvládnuteľné
•
Využíva sa slovné ohodnotenie, na ktorom sa podieľa aj
samotné dieťa, učí sa zhodnotiť, čo zvládlo, čo ešte nie,
pozná svoje silné a slabé stránky
•
Zodpovednosť za kontrolu svojich chýb preberá dieťa,
chápe, že hodnota je ono samo, to čo vie - nie dobrá či
zlá známka, hodnotu o sebe mu nevytvára tretí človek -
učiteľ
•
Deti hľadajú znalosti v knihách, encyklopédiách, vytvárajú si
vlastné pomôcky, robia projekty, vedia, kde si nájdu informácie,
neboja sa pýtať, prezentovať svoj názor
•
Žiak je človek, ktorý si váži sám seba a ktorého si váži učiteľ aj
spolužiaci, vie podporovať ostatných
•
Vďaka celému systému, ktorý rešpektuje prirodzené potreby
detí, je dieťa vyrovnané, spokojné a šťastné
•
Denné informácie rodičom, mesačné reporty (v spolupráci s
deťmi), rodičovské stretnutia v prítomnosti dieťaťa, dieťa je
súčasťou svojho vzdelávacieho procesu, nie je to „o nás bez
nás“.
© NEW Montessori School 2014