V čom sme iní?

Domáce úlohy

Počas dňa dostávajú deti možnosť rozvíjať svoje zručnosti, nadobúdať vedomosti a hľadať svoj záujem. V poobednom čase podporujeme deti v pestovaní svojich záujmov, preto im nevypĺňame voľný čas domácimi úlohami. Pokiaľ však vidíme potrebu precvičovania konkrétnej zručnosti u konkrétneho dieťaťa, požiadame rodičov o spoluprácu aj v domácom prostredí.

Vzťah učiteľ – dieťa

V našej škole si deti a učitelia vzájomne tykajú. Vzťah vnímame ako základný pilier pri vzdelávaní, preto sa približujeme k deťom a snažíme sa o to, aby nám dôverovali, mali pocit istoty a opory. Takýto vzťah napomáha k lepšej komunikácii medzi dieťaťom a učiteľom, ľahšiemu vyjadreniu jeho potrieb a v neposlednom rade vo vzájomne rešpektujúcej komunikácii.

Angličtina

Našim cieľom je, aby mali deti priestor nadobúdať anglický jazyk prirodzeným spôsobom a učili sa komunikovať v angličtine aj mimo rozvrhovaných hodín. V našej škole venujeme angličtine všetky voliteľné hodiny a je taktiež súčasťou vzdelávacieho procesu v triede, kedy je okrem učiteľa prítomný aj lektor komunikujúci s deťmi výlučne v angličtine. Sme otvorení zahraničným študentom, ktorí povzbudzujú deti prirodzeným spôsobom k rozprávaniu v anglickom jazyku. 

Komunikácia s rodičmi

Naša škola je otvorená rovnako pre deti ako aj rodičov. Vzťah s rodičmi vnímame ako veľmi dôležitý, pretože napĺňame jeden cieľ a vzájomná podpora je jeho základom. Prispôsobujeme tomu aj služby v oblasti komunikácie vo forme formálnych a neformálnych stretnutí s rodičmi a možnosti každodennej rannej komunikácie s učiteľmi. Vytvárame podmienky pre otvorenú komunikáciu s vedením školy a učiteľmi, robíme akcie pre rodičov, kde sa máme možnosť navzájom spoznať a zdieľať aktuálne témy a potreby. Počas školského roka absolvujú rodičia niekoľkokrát individuálne rodičovské stretnutia.

Individuálny prístup

V našej škole pristupujeme k deťom individuálne. Rešpektujeme potenciál každého dieťaťa, jeho záujmy a psychomotorické tempo. Každé dieťa má iný predpoklad dosahovať študijné výsledky, no každé dieťa sa môže uplatniť v živote  v súlade s jeho potenciálom. My ponúkame prístup k dieťaťu, ktorý umožňuje využívať jeho možnosti na maximum.

Prostredie

Sme škola, v ktorej sú všetky pomôcky prístupné deťom počas vyučovania. V našom prostredí nájdu všetko, čo ich rozvíja po akademickej stránke. Na prácu využívame Montessori pomôcky, ktorými je vybavená každá trieda s ohľadom na vek detí, ktoré sa v nej vzdelávajú. Naše priestory sú svetlé, čisté a esteticky zariadené nábytkom vyhovujúcim výške detí v jednotlivých triedach.

Personál školy

Obrovským darom pre našu školu je personál, ktorý je jednotný vo filozofii vzdelávania a výchovy. Sme jeden tím, ktorý sa navzájom podporuje a inšpiruje. Každý člen tímu pracuje zodpovedne, s vášňou, nadšením a láskou k vzdelávaniu. Budujeme spolu prostredie, ktoré vnímame ako „rodinné“. Spája nás spoločný cieľ a to vzdelávať detí v podnetnom, láskavom a prirodzenom prostredí.

Metóda učenia

V metóde výučby je pre nás kľúčová Montessori pedagogika. Vzdelávací proces reaguje na potreby tejto doby. Nezameriavame sa na memorovanie, ale učíme chápať deti súvislosti, kriticky myslieť, vyhľadávať informácie a pracovať s nimi. Rozvíjame zručnosti potrebné na uplatnenie sa v živote

Rozvíjame zručnosti potrebné na uplatnenie sa v živote:

  • Kritické myslenie
  • Samostatnosť
  • Spolupráca
  • Komunikačné schopnosti
  • Schopnosť prezentovať
  • Osobnostný rozvoj dieťaťa
  • Empatia
  • Emočná inteligencia